פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביקור ביקב עבייה 30.11.2012

את היינן העצמאי והמוכשר יוסי יודפת פגשתי בשיטוט בחנות יין. התחברתי בקלות אל האיש החביב והיינות שלו, נעימי הליכות ממש כמוהו. הגישה של יוסי ליין ממשיכה את תפיסת עולמו הסביבתית, האומנותית והצנועה. יוסי בא מתחום האומנות (עיצוב תפאורה לתיאטרון) והוא מחובר לאדמה וחיים כפריים פשוטים. את יקב עבייה, הנקרא על שם הגבעות באיזור יחיעם שבו הוקם היקב, הקים יוסי בשנת 2006 ועשיית היין שלו מתגבשת עם השנים והבטחון שהוא צובר בעשייתו. את הענבים שנבצרו בחלקם בשפלת יהודה מחליפים אלה של הגליל העליון, ובמקום קברנה וקריניאן, שבינתיים יצא מרשימת הזנים שהוא עובד איתם, היינות האדומים שלו נסמכים בעיקר על סירה.

התארגנו קבוצת חברים חובבי יין ויצאנו ביום קריר ושמשי של תחילת נובמבר מצויידים בגבינות מתוצרת המחלבה המקומית של הקיבוץ וענבים טריים ורעננים. לצד היינות מההיצע הרגיל של היקב (עבייה אדום, Moon A ועבייה לבן) טעמנו גם סנג’יובזה נסיוני משנתו הראשונה של היקב. השיחה נסובה על עולם ישן מול חדש, מוסיקה ואומנות, וגם עניין שהבענו בהקמה והרצה של יקב בוטיק קטן של איש אחד שמייצר עם מעט עזרה קצת פחות מ-4000 בקבוקים בשנה. יוסי סיפר על הטיפול האינטימי ממש בכל זן, למשל הקריניאן שלפעמים ממש מבקש חמצן כדי להתפתח בשלב התסיסה.

חלק מהיינות של יוסי נסקרו באתר. אדום “הדגל” של היקב שטרם נסקר כאן בשלב זה, Moon A, קיבל את שמו על שום “החלומות שאני מכניס ליין הזה”, כהגדרתו הטיפוסית של יוסי. ככלל, היינות של יקב עבייה מציגים אופי אמיתי, כזה שמדבר אל האף והחיך. איכותם גבוהה, הם נעימים וטעימים ומעל לכל צנועים ואלגנטיים. עבייה לבן 2011 הוא ויונייה נדיר באופי הישראלי, עולם ישן מקופל אל יין של יקב ישראלי צעיר. עבייה אדום 2008 (קברנה וקריניאן) הוא יין קטיפתי, מתקתק ואלגנטי, שמאז השתנה ונותן ביטוי דומיננטי לזן סירה.

יין וחברה טובה ביקב עבייה
יין וחברה טובה ביקב עבייה
SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

פדרו פרה סולפיט פאיס - בלוג הפיינשמקר

Pedro Parra Soulpit

הזן ההיסטורי הזנוח של צ׳ילה הופך לפרמייה קרו קל ועמוק שלא דומה לשום דבר אחר

דרום אדום, צולם על ידי רותי רוטשטיין ונתרם על ידי מרכז להבה נתיבות דרך פיקיוויקי

יין אדום מומלץ לחורף ותחילת האביב

כשקר ואפור בחוץ, ומתחשק להתחמם, יינות כבדים יותר יכולים להתאים. אבל הטעם שלנו כבר השתנה, וגם בחורף ובאביב אנחנו מחפשים יין שיש בו גם רעננות

טעימת ברונלו מתיישנים - בלוג הפיינשמקר

טעימת ברונלו מתיישנים

ברונלו הוא יין תובעני ומושקע, שיש בו מתח בין עוצמה ועידון, בין הכפריות הטוסקנית לשאיפה היומרנית ללטש אותה לכדי שלמות. התכנסנו לטעום כמה אגדות בערב מרהיב.

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן