פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סדנת יין ברמת יוחנן 10.6.2015

סדנה להרחבת אופקים
הרבה זמן תכננתי להעביר סדנת יין בקיבוץ שהוא הבית שלי. אני כותב עליה כאן כי היא מדגימה את החזון שלי להנגיש יין ולשבור הרבה סטיגמות – ובעיקר הרבה דיסטנס מול תחום היין הרחב והעלום. יין הוא מתחת לאף כאן, קרוב אבל לא תמיד מגיעים אליו, לכל אחד יש את ההרגלים שלו – החנות, היקב והיין שהם רגילים לצרוך. רציתי לשבור את זה קצת, וידעתי שיש לזה קהל, ולכן סדנת היין הראשונה בקיבוץ היתה רוחבית ובסיסית.

פרוסקו הוא מבעבע בדרגת אמצע מאזור ונציה בצפון-מזרח איטליה. זו גרסה נעימה מאוד שלו שמדגימה שיש באיטליה הרבה יותר מלמברוסקו
פרוסקו הוא מבעבע בדרגת אמצע מאזור ונציה בצפון-מזרח איטליה. זו גרסה נעימה מאוד שלו שמדגימה שיש באיטליה הרבה יותר מלמברוסקו

פשטות יומיומית וחיבור לאוכל

טעמנו בעיקר יינות פשוטים, ואז כמה פחות פשוטים אבל עדיין צנועים יחסית, עם נציג אחד מכל מחלקת בסיס: מבעבע, לבן פשוט, רוזה פשוט, ושלושה אדומים – פשוט ועוד שניים מעט מתוחכמים יותר. כל אחד מששת היינות אינו ׳סטנדרטי׳ במאפיינים שלו לקהל המקומי, אבל כולם נגישים, טעימים ונותנים תמורה מעולה למחיר שלהם. המחיר שלהם בחנויות נע בין 37-70₪. האוכל שהוגש לידם הוכן במטבח של הקיבוץ – בהחלט מקור לגאווה – והיה חצי-יומיומי, לא מהודר ולא בדיוק שגרתי: בגטים ממאפיית הקיבוץ עם ממרחי עגבניות צלויות וטפנד מזיתים שחורים, אנטיפסטי, סלמון כבוש ורוסטביף. הכל פשוט ואיכותי, לא מתובל יתר על המידה אבל טרי וטעים מאוד ובעיקר מייצג קשת טעמים מקומית, עם נטייה לרכיבים טבעיים וטריים. קשה היה לפספס איך כל היינות, ממבעבע ועד אדום מלא יחסית, מלווים את כל אלה בקלות. לרוב היינות היתה חמיצות גבוהה יחסית, גוף קל ומתיקות מרומזת אם בכלל – מאפיינים שמתאימים לשלהי האביב החמים הנוכחי, אבל כמובן לא ממש טיפוסיים ליין הממוצע הפופולרי והנפוץ שקונים אצלנו. לשמחתי היינות התקבלו אצל הקהל בהנאה.

רוזה הוא יין חשוד אצלנו, קצת יותר מיין לבן שגם סובל מדימוי של מיץ, וחבל. בתמונה ׳ברדולינו קיארטו׳ - או ׳ברדולינו חיוור׳, עסיסי כל כך שהחמיצות הגבוהה שלו בעיקר מרעננת ולא מעיקה. כולם אהבו לשמחתי.
רוזה הוא יין חשוד אצלנו, קצת יותר מיין לבן שגם סובל מדימוי של מיץ, וחבל. בתמונה ׳ברדולינו קיארטו׳ – או ׳ברדולינו חיוור׳, עסיסי כל כך שהחמיצות הגבוהה שלו בעיקר מרעננת ולא מעיקה. כולם אהבו לשמחתי.

דגשים שהודגמו תוך כדי הסדנה:
– יין לא חייב להיות יקר כדי להיות עשוי היטב ואיכותי מסוגו
– עולם היין הוא רחב ומגוון, וכיף להכיר אותו
– ליין יש שני צדדים, אחד קל וכיפי והשני רציני ועמוק, שניהם חשובים באותה מידה
– יין יכול להיות משקה יומיומי ולא רק לארוחות שישי ואירועים מיוחדים
– יין מוצלח צריך להיות מסוגל ללוות אוכל בצורה טובה מאוד

למשתתפים בסדנה נשאר טעם של עוד, אז בקנה כבר מחכה הסדנה הבאה. אני מתכנן להרחיב מעט יותר את יריעת הסגנונות ואת רמת התחכום של היינות.

* תמונות באדיבות עומר לוי

SHARE​

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן