פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תערוכת סומלייה 2016

ביקור ראשון בתערוכת סומלייה סיפק הרבה חוויות ותובנות על מצב הענף. הרבה שחקנים מרכזיים לא מגיעים לכאן, והבמה נשארת למחפשי הזדמנויות, חשיפות והפגנת עוצמה. לא את הכל הספקתי לטעום, אבל התקרבתי בהחלט לסף היכולת.
יינות שקד עשו כבוד לשחקן המכובד החדש בפורטפוליו שלהם, הענק הצ׳יליאני Concha Y Toro, שמייצר במקצועיות יינות טובים בכל רמת מחיר כמעט, וגם יין דגל עם השפעות וייעוץ בורדולזי עילי – את ההמלצה תמצאו כאן.
יקבים טובים שאני מכיר המשיכו להפגין איכות וצניעות דרך היינות הטובים שלהם. יתיר חשפו יינות חדשים ושיפור מתמשך (הפטיט ורדו 2011 הטוב נסקר כאן). יקב רמת הגולן הציג פינו גרי עשוי כהלכה, והיקב האח הרי הגליל השיק פינו נואר חביב בהחלט בסדרה העונתית שלו. אורטל, וורטמן ושטרן ממשיכים לעשות יין טוב ואף להשתפר.

יקב בנימינה בהנהגת היינן הצנוע והטוב יפתח פרץ הציג יינות לבנים צנועים וטובים שבולטים ברעננות הנעימה שבהם, ללא מאפייני הגזמה במתיקות, בשלות והשפעות חבית. לא שבישראל חסרים יינות בקטגוריית המחיר הנמוכה, אבל היינות בתמונה מציגים שיפור בקטגוריה, שהוא מבורך לצרכן ולתרבות היין המקומית.

נעים להכיר את יקב גבעות, שמכוון לאמצע-גבוה עם יינות שיש בהם אופי ואיזון טוב. מרענן לטובה אצלנו.

יין טוב לא חייב להיות יקר, זה מוטו שאני אוהב לקדם. היו בתערוכה כמה דוגמאות לכך, למשל ביינות בתמונה מפורטוגל, כולל Box wine (יין בקופסה) נחמד מאוד עם מעט מאפייני עולם ישן.

לא מעט יינות ישראלים עדיין לוקים בחסר, לצערי. חלקם מיקבים בתחילת דרגם, חלקם ותיקים שכבר הספיקו לצבור מוניטין מסוים דרך יינות במחירים גבוהים למדי – והיינות לא טובים, על גבול המקולקל ממש, מעבר לשיקולי טעם וריח. אם כבר עובדים כל כך קשה, כדאי להשקיע בשיפור איכות המוצר. ישנם אנשים בתעשייה שיודעים לתת משוב ראוי שאפשר ללמוד ממנו.

לסיכום: תעשיית היין המקומית עדיין באמצע הדרך; טוב לראות שיש כוחות שמצעידים אותנו קדימה.

SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

פדרו פרה סולפיט פאיס - בלוג הפיינשמקר

Pedro Parra Soulpit

הזן ההיסטורי הזנוח של צ׳ילה הופך לפרמייה קרו קל ועמוק שלא דומה לשום דבר אחר

דרום אדום, צולם על ידי רותי רוטשטיין ונתרם על ידי מרכז להבה נתיבות דרך פיקיוויקי

יין אדום מומלץ לחורף ותחילת האביב

כשקר ואפור בחוץ, ומתחשק להתחמם, יינות כבדים יותר יכולים להתאים. אבל הטעם שלנו כבר השתנה, וגם בחורף ובאביב אנחנו מחפשים יין שיש בו גם רעננות

טעימת ברונלו מתיישנים - בלוג הפיינשמקר

טעימת ברונלו מתיישנים

ברונלו הוא יין תובעני ומושקע, שיש בו מתח בין עוצמה ועידון, בין הכפריות הטוסקנית לשאיפה היומרנית ללטש אותה לכדי שלמות. התכנסנו לטעום כמה אגדות בערב מרהיב.

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן