פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ביקור ביקב שורק – פברואר 2014

יקב שורק פועל כיום כבית ספר לעשיית יין בקיבוץ נחשון, אבל כשהוקם בשנת 1994 במושב טל שחר על ידי משפחת שחם, היה יקב בוטיק חלוצי. משפחת שחם, שלה שורשים חקלאיים עמוקים, התחברה אל ייצור יין דרך כרם בוגר שטיפחה ועם הזמן התפתח לייצור יין. בן המשפחה ניר שחם למד בפקולטה לחקלאות ברחובות והחליט עם הזמן להפוך את היקב ליזמות חינוכית מגוונת להכשרה מעשית במקצועות היין, כמו גם לספק שירותים ליקבים קטנים שאין ברשותם את כל אמצעי הייצור. כיום מתגאה בית הספר לעשיית יין שורק בעשרות בוגרים שיישמו את הידע והקימו יקבי בוטיק מקומיים. בבית הספר שורק מיוצרים 34,000 בקבוקים בשנה, מתוכם 12,000 של היקב עצמו.

הייחוד של המקום, בעיני, היא בצניעותם של ניר וגם של ענבר, שמשתתפת בניהול המקום השוטף. צניעות היא תכונה חשובה בעולם היין, שיכול בקלות לגלוש לחשיבות עצמית ואגו. היא משאירה את היוצרים מודעים לעצמם בצורה בריאה וממוקדים במה שחשוב: עבודה קשה בכרם וביקב, חתירה לאיכות מתוך אהבה לעולם היין, שמירה על טוהר כוונות והתנהלות טובה והוגנת. כמובן שלא היינו מדברים על המקום לולא היה היקב מייצר יין טוב. בביקורי הקודם ביקב לפני שנתיים מצאתי בית ספר צנוע לייננות במושב טל השחר; היינות היו נעימים וטעימים, גם אם מעט מתחנפים וריבתיים בדומה לרבים מהיינות הישראליים כיום, הן ביקבי הבוטיק והן בגדולים יותר. היות והיקב פותח את שעריו למבקרים בשבת האחרונה של כל חודש ומזמין להרצאה והתנסות קצרים בתחום היין, ניצלתי את ההזדמנות לקפוץ לביקור נוסף (קרדיט על היוזמה מגיע לאביה של בת זוגי). שמחתי לגלות התקדמות רבה בפעילות היקב, שבינתיים עבר למשכנו החדש, הנאה והמרווח בקיבוץ נחשון השכן. ניר העביר סדנה מעניינת על מחזור החיים של הגפן לאורך שנה קלנדרית מלאה. אחרי ההרצאה התנסינו בעצמנו בזמירה (גיזום הגפן, שלב חיוני לתחזוקת הגפן ואיכות היין) של גפנים בחצר היקב.

שמחתי לגלות שיינות היקב השתפרו. היקב ממשיך לייצר יינות זניים מזנים צרפתיים מרכזיים, והמגוון התרחב בשנים האחרונות. טעמנו מרלו, סירה, פטיט ורדו וכן שני סוגי קברנה סוביניון – כל אחד מכרם שונה. היקב מייצר גם יין מחוזק בסגנון פורט שהיה נעים ועשוי טוב. כל היינות היו יחסית קלים בגופם, ישירים ונקיים, ללא הריבתיות והקטיפתיות שהוזכרו קודם, מה שהפך אותם לאותנטיים ומעניינים הרבה יותר. בחצר היקב הועמד דוכן לבקבוק יינות קלים לפי דרישה, האחד בלנד של גרנאש וסירה והשני קברנה סוביניון ממצפה רמון, שהיה מוצלח ולכן החלטנו לקחת כמה בקבוקים ממנו. זהו יין מרוכז ומפתה שילווה אוכל היטב ומומלץ לשתיה יומיומית.

ביקור ביקב מומלץ לחובבי יין שרוצים להתחכך באנשי יין טובים וצנועים, להציץ אל אחורי הקלעים של עולם יקבי הבוטיק המקומיים וגם להרגיש קצת תרבות יין מקומית שמתפתחת לאט ובצורה חיובית.

Sorek_Visit_Jan2014_2
ענבר מבקבקת יינות קלים לפי דרישה

 

דני האדיב והחביב, שהתחנך במקום והקים יקב משלו, מטעים את יינות היקב
דני האדיב והחביב, שהתחנך במקום והקים יקב משלו, מטעים את יינות היקב
SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן