פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ויתקין קריניאן 2010

  • יקב: ויתקין (כפר ויתקין, ישראל)
  • בתמצית: קריניאן ישראלי זני עם נשמה ואופי, מהנה עם או בלי ארוחה לידו
  • הרכב זני: 100% קריניאן (כרמים בוגרים מאזור בנימינה וזכרון יעקב)
  • אלכוהול: 13.5%
  • חשוב לדעת: לאוורר כשעה לפני השתיה. לשתות עכשיו עד 2017 לפחות
  • מחיר מומלץ: 100₪
  • ללגום ליד… אוכל ים תיכוני עשיר – תבשילים, בשרים, חריימה. יילגם היטב לבדו

קריניאן זני אינו יין שכיח בנוף המקומי. תחייתה של תעשיית היין המקומית הניבה כמה כאלה, וזה אחד המוצלחים שבהם. לא צריך לחפש הרבה כדי להרגיש את האדמה, השמש המקומית והאופי המיוחד של הזן ביין. יש בו מעט מהאופי הטיפוסי לזן מאזורי המקור שלו בערש תרבות עולם היין הישן (ראו הרחבה למטה), עם ריח וטעם מרירים מעט שאופיינים בעיקר ליינות ספרד וילוו אוכל ים תיכוני מלוח וחמצמץ היטב. יש כאן גם (זהירות קלישאה) פירותיות נפלאה, זאת אומרת אופי הפרי שהרכיב את היין, והוא ברור ורענן. יש כאן מורכבות ואופי בתוך יין טעים, רענן ומעט מפתה. הטיפול המסור בכרמים הבוגרות הניב פרי מרוכז שהיקב השכיל לנצל היטב. צבעו ארגמן סגלגל אטום כמעט. באף פטל ותות שיורים רעננים ומפתים, ירקרקות רעננה של עשבים כמו מרווה ורמזים לאניס וקינמון מתחת. החיך ממשיך את האף עם שפע טאנים מספיק רכים לשתות עכשיו אבל ישמרו על היין עוד 4 או 5 שנים. יופי של יין, מעט יקר אבל שווה את המאמץ, שמומלץ למי שמחפש ישראלי שונה ועשוי נהדר. שאפו.

מאחורי היין: זן הקריניאן, שמקורו באזורים שמשני צידי הגבול בין ספרד וצרפת, משמש אצלנו בעיקר בממסכים (בלנדים). הזן ידוע ביבוליו השופעים ובעבר יוצרו ממנו בארצנו הקטנה יינות בכמויות מסחריות ובאיכות נמוכה. זכור לי לרעה במיוחד יין רוזה מענבי קריניאן שהונח על שולחן קבלת השבת בילדותי והיה כל כך חמוץ ודלוח עד שאי אפשר היה לשתות אותו.

SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן