פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

2010 Chanson Chassagne Montrachet ‘Les Chenevottes’ 1er Cru

  • יקב: Chanson Père et Fils (בורגון, צרפת)
  • בתמצית: בורגון לבן שכולו פאר ומורכבות, עמוס ועדיין אלגנטי, רענן ומחייה
  • אלכוהול: 13%
  • הרכב זני: 100% שרדונה (חלקות שונות בקוט ד׳אור, קוט שאלונז וקוט דה בון)
  • מחיר מומלץ: 450₪
  • חשוב לדעת: לצנן במתינות 10-12 מעלות ולאוורר מעט לפני השתיה
  • יבואן: הכרם
  • ללגום ליד… אפריטיף עשיר, בשרים קלים וסטייקים איכותיים. מהווה ארוחה בפני עצמו

הכפר שאסאן-מונראשה מהחלק הדרומי של קוט דה בון נתן את שמו לאזור יין שמספיק לומר את שמו כדי לעורר התרגשות בקרב חובבי יינות בורגון, ולא בכדי. היין הזה מדגים כמה רחוק יכול להגיע שרדונה עם תנאי גידול מעולים, טיפול מוקפד בכרם וייננות מעולה עם מסורת בת מאות שנים. לא תמצאו כאן הרבה השפעת חבית, אלא הרבה מינרליות, מורכבות וניחוחות אפלים שחובבי עולם ישן יתענגו עליהם. לא לדאוג, היין גם מציע חוויית שתיה אלוהית. חלק מתנאי הגידול המובחרים כאן הם חשיפה טובה ויציבה לשמש ואוויר צלול, מסוג התנאים שמאפיינים חלקות מובחרת בדרגה פרמייה-קרו כמו זו שנקראת ׳לה שנבוט׳. צבעו זהוב עדין. האף אלגנטי ועם זאת מורכב מאוד עם גל ראשון של זפת וגיר (מינרליות), ומתחת מלון, תפוח ודבש. החיך גם הוא מורכב בהתאם, רענן ומחייה, חושף נוכחות עץ עדינה מאוד, חמצמץ ולופת את החיך עם סיומת מודגשת וארוכה. יין גדול לחובבי לבן שמחפשים חוויית שתיה גבוהה וחובבי בורגון לבנים בפרט.

מאחורי היין: השם ״שנסון״ נשמע כמו תרגיל שיווקי ליין אבל מדובר ביקב משפחתי הנושא שם שושלת ותיקה ומכובדת. דומיין שנסון נוסד בשנת 1750 ומחזיק בכרמים מובחרים רבים באזור קוט ד׳אור בבורגון. היקב נמכר על כרמיו לחברת אחזקות היין Société Jacques Bollinger שקמה מתוך יקב בולינג׳ר המייצר את השמפנייה המפורסמת בסרטי ג׳יימס בונד.

SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן