פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

2011 ‘Côtes du Rhône ‘Mon Coeur

  • יקב: Jean-Louis Chave (צפון עמק הרון, צרפת)
  • בתמצית: קוט דה רון אחר ומרשים, מרוכז ועמוק, יוצא דופן באיכותו, מומלץ
  • זנים: גרנאש וסירה
  • אלכוהול: 13.5%
  • מחיר מומלץ: 90₪
  • יבואן: הכרם
  • חשוב לדעת: לאוורר שעה לפני השתיה
  • ללגום ליד… שוק אווז בציר מתקתק, תבשילי קדרה עשירים. יילגם היטב לבדו

רוב יינות קוט דה רון הם שולחניים פלוס טובים, נעימים וצנועים, בעלי גוף קל יחסית ואופי צרפתי קלאסי. היין המרשים שלפנינו הוא חיה אחרת לגמרי, מורכב ואפל יותר, שמאפייניו כמעט בוטים. שמו בצרפתית, ״הלב שלי״, מרמז אולי על הנשמה המיוחדת והמעט אפלה שלו. צבעו ארגמן ורדרד כהה. הגרנאש נותן את הטון באף עם שפע פטל ותות שחורים עזים ומעט מחוספסים, מעט הבל פה אפל, שזיף מיובש, וגם אשכולית אדומה וירקרקות של אדמה רטובה ועשבונית. החיך גם הוא אומר הרבה גרנאש, סמיך ועמוק בעל גוף בינוני עד כבד, ממשיך את ניחוחות האף בתוספת טאנים עדינים ורכים שמתמזגים היטב בחמיצות הרעננה של היין וממשיכים בסיומת הארוכה. היין מומלץ לשותים מתקדמים אבל גם לשותים מתעניינים וצעירים יחסית שרוצים להעריך איכות ועומק של יין צרפתי מרשים במחיר נוח יחסית.

מאחורי היין: ז׳אן לואי שב הוא מהחשובים ביקבי החלק הצפוני של עמק הרון רחב הידיים. היינן הנחשב של היקב, שמחזיק בשם זהה לו, מהווה דור 16 לשושלת הייננים במשפחה, שלה כרמים נחשבים באזור החל מהמאה ה-14, ועל כן נחשבת לסיפור היסטורי ומיוחד בעולם היין הצרפתי. היקב מייצר יינות ״הרמיטז׳״ ואחרים הנמנים על עילית היין של האזור, אבל גם הקוט דה רון הבסיסי שנסקר לעיל מפגין איכות ואופי לא שגרתיים. הוא שייך לקו מוצרים צנוע יותר של היקב שהוא ״נגוסיאן״, זאת אומרת תוצר של יחסי סחר עם גורמים מחוץ ליקב, אבל יוצר על ידי היקב עצמו ולמעשה החלקות שמהם נבצרו הענבים נקנו על ידי היקב בשנת 2009 והן עומדות בתקן ״קוט דה רון וילאז׳״ המיוחס יותר. הרווח כולו שלנו.

SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

פדרו פרה סולפיט פאיס - בלוג הפיינשמקר

Pedro Parra Soulpit

הזן ההיסטורי הזנוח של צ׳ילה הופך לפרמייה קרו קל ועמוק שלא דומה לשום דבר אחר

דרום אדום, צולם על ידי רותי רוטשטיין ונתרם על ידי מרכז להבה נתיבות דרך פיקיוויקי

יין אדום מומלץ לחורף ותחילת האביב

כשקר ואפור בחוץ, ומתחשק להתחמם, יינות כבדים יותר יכולים להתאים. אבל הטעם שלנו כבר השתנה, וגם בחורף ובאביב אנחנו מחפשים יין שיש בו גם רעננות

טעימת ברונלו מתיישנים - בלוג הפיינשמקר

טעימת ברונלו מתיישנים

ברונלו הוא יין תובעני ומושקע, שיש בו מתח בין עוצמה ועידון, בין הכפריות הטוסקנית לשאיפה היומרנית ללטש אותה לכדי שלמות. התכנסנו לטעום כמה אגדות בערב מרהיב.

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן