פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יין בפחית: לים ולמרפסת, אבל לא רק

יינות בפחית עשו עלייה וכבר החלו תהליך התאזרחות בשגרה המקומית. הנה כמה דברים שחשוב לדעת על היין שלא מגיע בבקבוק והוא למעשה מוצר שונה לגמרי.

לא פחות ולא יותר, פשוט אחר

התגובה הראשונית לשילוב המילים ״יין בפחית״ תלויה בעיקר בהרגלים שלנו. האם אנחנו מחוברים לעומק אל טקס בחירת הבקבוק, חליצת הפקק, מזיגה, הרחה וטעימה, כולם באיטיות הנדרשת, חוויה שהיא 180 מעלות מהמוצר החדש והמוזר, או שאנחנו אוהבים פשוט לשתות באופן חופשי, לפעמים שתייה קלה ולא מחייבת ולפעמים בקבוק יקר ומושקע. שילוב המילים והיישום שהן מתארות לא נולדו מתוך רצון לייתר את היינות המסורתיים בבקבוקי זכוכית, אלא חיפוש אחרי פורמטים חדשים וחליפיים למסורת, ושם טמון סוד ההצלחה – שימוש אחר, ביינות שנועדו למטרה זו בדיוק. קל מדי לקשר אינטואיטיבית בין סוג אריזה לאיכות המוצר, ויחד עם זאת האמת היא שאין קשר. כשמייצרים יין בפחית ברצינות ובהשקעה הראויות, באותה מחויבות ומסירות כמו יין בבקבוק, התוצאה תהיה טובה בהתאם.

פורמט חדש שיש בו בעיקר יתרונות

פחית היא יחידת מידה קטנה, וככזו היא קלה לניוד, פחות מחייבת ויותר קלה לשימוש מבקבוקי זכוכית בני 750 מ״ל, עשויה מתכת שמתקררת יותר מהר מהם במקרר וגם בטוחה יותר. פחית לא סובלת ממחלות של פקקי שעם, אך בניגוד אליהם היא לא מאפשרת את החימצון האיטי שהם מאפשרים ביינות בעלי כושר  התיישנות. לכן בהתאמה, היין שתמצאו בפחיות מיועד לרוב לשתייה פחות מחייבת, במקומות ומצבים שמגיעים אליהם פחות מאורגנים – לא במארז עם חולץ פקקים ודקנטר, אלא צידנית קטנה מלאה בקרח. הפחית מתאימה גם לשתייה ספונטנית בבית – עם ארוחת הערב למשל, כשאתם לא מעוניינים לפתוח בקבוק מבלי לדעת מתי תסיימו אותו (בינינו, פקק סיליקון להוצאת האוויר יפתור את הבעיה בחצי מהמקרים), כך שנותר רק לשלוף פחית מהמקרר וכוס יין שאליה היא תימזג להנאה מירבית. פנים הפחית מטופל למניעת מגע מתכת ביין ואם תרגישו בטעם מתכתי ביין – זה כנראה בדמיון שלכם. ככל שהיין בפחית איכותי יותר ובעל רבדים, כך מומלץ יותר להעביר אותו לכוס זכוכית כדי ליהנות ממנו יותר, אבל בחוף הים או בעצירת התרעננות בטיול אפשר פשוט לשתות מהפחית וליהנות מהרגע בלי לנתח אותו יותר מדי.

רק לצעירים שבינינו? ממש לא

העלייה בצריכת היין בתקופת הקורונה היתה בעיקר בקרב שותים צעירים יחסית, קהל יותר גמיש ופחות נוטה להרגלי צריכה מסורתיים, שאימץ במהירות השתייה החברתית בבית ואת ערוצי המכירה באינטרנט. כאן גם המקום להזכיר שחלק קטן מאותו קהל אימץ גם הרגלים לא בריאים של שתייה מופרזת – ועל כך בהמשך. אבל פחיות יין מציעות זמינות ונוחות לכל מי שירצה לאמץ אותן, כולל חובבי יין שיהיו פתוחים לקבל את היינות הקלים יותר מבין אלה שהם רגילים לצרוך כשהם ארוזים בפורמט אחר.   

יש גם חסרון או שניים

ליין בפחית יש גם כמה חסרונות שכדאי להפנים ולהתמודד איתם. הפחית היא אריזה אטומה הרמטית, אינה מתאימה לאחסון ארוך טווח ובדומה לרוב היינות הלבנים והרוזה בבקבוקי זכוכית היא אינה מיועדת לצריכה מעל ל-3 שנים ממועד הייצור, לכן חשוב לבדוק את תאריך התפוגה שלה (זה סוג של יתרון לעומת יין בזכוכית, שאפשר לפעמים רק לנחש מה תאריך התפוגה שלו). בפן החברתי, בשוק הישראלי מוצעות פחיות עם ציורי קומיקס אומנותיים שנראות כמו משקה קל ולא מזיק לילדים ולא כמו מוצר אלכוהולי שלא מיועד לצריכה מתחת לגיל 18; עבור מי שצעירים מדי לשתות וכאלה שאינם מנוסים בצריכה אלכוהול נדרשת אריזה שיש בה יותר אחריות חברתית וגם חקיקה מוסדרת שתאפשר אכיפה מתאימה בנושא. ויש את הצד הסביבתי: כמה אתם רגילים למחזר פחיות אלומיניום? פחות מזכוכית, כנראה, אבל אם אתם צורכים אותן, יש לכם גם אחריות להעביר אותן הלאה לשימוש חוזר.

יינות מומלצים

לבן יבש ומבעבע קלות מענבי פינו גריג׳יו בפורמט יין בפחית, שמציע איזון, אופי נגיש ורעננות מרוות צמאון פינו גריג׳ו יבש ומבעבע קלות (כשר), נעים ואיכותי, שמציע מעט מורכבות ושתייה נעימה ומרוות צמאון. היין מתאים לשתייה לבדו וגם לליווי אוכל קל מגוון וגם מאכלים מעודנים כמו סושי ודגים לבנים, אפריטיף פירות וגבינות מלוחות ועוד.
לפרטים ורכישה »
יין בפחית לבן Drink Mine  מארז 4 יח׳ המחיר המקורי היה: ₪64.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪58.00.
רוזה יבש ותוסס קלות מענבי פינו גריג׳יו בפורמט יין בפחית, שמציע אופי ואיזון מבלי להתחנף

פינו גריג׳ו יבש ומבעבע קלות (כשר) מצפון איטליה, ששייך לדור חדש של יינות יבשים עם אופי מובחן וללא מתיקות מתחנפת. המרקם סמיך מעט, עם נוכחות פרי מפתה ומאזנת ברקע, שיתאימו לליווי פסטות ברטבים על בסיס שמנת ובשרים קלים פלוס, מאכלי דגים מתובלים, מוקפץ אסיאתי פיקנטי ועוד.

לפרטים ורכישה »
יין בפחית רוזה Drink Mine מארז 4 יח׳ המחיר המקורי היה: ₪64.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪58.00.
SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן