פשוט לשתות יין טוב! משלוח מיוחד בחיפה והקריות
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יין אדום מומלץ לחורף ותחילת האביב

דרום אדום, צולם על ידי רותי רוטשטיין ונתרם על ידי מרכז להבה נתיבות דרך פיקיוויקי
כשקר ואפור בחוץ, ומתחשק להתחמם, יינות כבדים יותר יכולים להתאים. אבל הטעם שלנו כבר השתנה, וגם בחורף ובאביב אנחנו מחפשים יין שיש בו גם רעננות ולא רק עוצמה. בכל זאת, אנחנו דיירי המזרח התיכון, כל השנה.

יינות לימים אפורים ולפעמים גם גשומים

 אחד השינויים המבורכים שהתרחשו בעולם ולשמחתי לא פסחו גם על צרכני היין בישראל, הוא קבלה יותר טבעית של של החיבור למקום שאנחנו חיים בו, על אגן הים התיכון, עם האקלים החם שהוא התפאורה שלנו. התפאורה הזו מתחלפת בחורף לגוונים ירוקים, עם שפע צמחיית בר שמכסה אזורים שלמים במה שנראה כמו תמונה מאירופה, ופריחה ישראלית ססגונית.

יינות על הצד המלא יחסית יתאימו יותר בחודשים הקרירים הללו, אבל גם לבנים חדים של אקלים קר מתחברים לטמפרטורות הנמוכות.

הנה כמה יינות שעושים עבודה טובה לתקופה הזו:

יינות מומלצים

יין טבעי אורגני אדום, רענן ומרוכז, מונטפולצ׳יאנו ד׳אברוצו טעים להפליא מהזרם החדש שמציע איכות, מורכבות ושפע חיות

שנים רבות היה מונטפולצ׳יאנו ד׳אברוצו שם נרדף לאדום שולחני פשוט ונגיש, מה שזיכה אותו בנתח נכבד בייצוא היין מאיטליה. הקטגוריה הותיקה הזו התעוררה והתהפכה בתחילת שנות ה-2000, והחלה להתרחב למגוון סגנונות ששואבים מהמסורת ונותנים לה עומק אחר לגמרי ופרשנות חדשה. יין הבסיס האדום מפרויקט La collina biologica או ״הגבעה האורגנית״ של פרנצ׳סקו צ׳ירלי מדגים עשייה מאוד חכמה. הוא מופק בגישת ההתערבות המינימלית - תסיסה קצרה על שמרי הבר והבגרה למשך ארבעה חודשים, שניהם במיכלי נירוסטה - שמשמרת היטב מאפייני פרי שהוא איכותי מספיק כדי לספק מורכבות וריכוז מרשימים עבור יין עם יומרות צנועות. יש פה את הפן השחרחר והמעט אפל של המונטפולצ׳יאנו החדשים יותר. הוא גם טעים מאוד וגם מערב פרי ואדמה באופן שפונה אל חובבי כל אחד מהם. מומלץ

לפרטים ורכישה »
צ׳ירלי ביו רוסו Cirelli Bio Rosso המחיר המקורי היה: ₪63.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪59.00.

קרמנר זני מוביל מצ׳ילה, עשוי לעילא, פלא של רוך ונגישות, שיש בו גם אופי ייחודי, מאוזן, מורכב ומענג. מומלץ

זן הקרמנר שהפך למזוהה בלעדית עם צ׳ילה מוגש כאן בגרסה מענגת, נגישה מאוד - וטעימה להפליא - ועדיין בעלת אופי ומורכבות. היין נח 12 חודשים בחביות צרפתיות שהוסיפו לו רוך ועידון. אונדורגה סיבריס קרמנר הוא אדום קולינרי מאוד וילווה מנעד מאכלים רחב ובמיוחד כאלה עסיסיים וחריפים - צ׳ילי קון קרנה, רוסטביף מפולפל, תבשיל דג חריף, פיצה ארבייטה ועוד. מהאדומים הטובים בצ׳ילה ויינות העולם בכללם בקטגוריה.
לפרטים ורכישה »
Sibaris Gran Reserva Carménère המחיר המקורי היה: ₪75.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪67.00.

 בלנד ספרדי עמוק ומובחר מאזור מדריד, אפל ועדיין רך ונגיש, מלא אופי וקסם של ייננות מסורתית, במחיר נגיש

גרסת הרזרבה בסדרת פוארטה דה אלקלה מציגה את הצד העמוק והעשיר של הטרואר באזור היין מדריד. הבלנד מורכב מטמפרניו, גרנאש וסירה, והסגנון הכפרי מציע נגישות ומאידך מסתורין ועומק ללא חנופה. הגפנים בנות למעלה מ-35 שנה תורמות לעומק, כמו גם התיישנות בת 15 חודשים בחביות צרפתיות ואמריקאיות. הרעננות ביין מאזנת את המשקל ודואגת לא להכביד יתר על המידה. קרקע עשירה בגרניט האופיינית לאזור היין מדריד תורמת לאדמתיוות ולברזל. היין מיועד למאכלים עשירים כמו תבשילי קדרה ונתחים עשירים.
לפרטים ורכישה »
פוראטה דה אלקלה רזרבה Puerta de Alcalá Reserva המחיר המקורי היה: ₪89.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪77.00.

רוזה רזרבה ששובר את הגבול מול יינות אדומים, מעין יין אדום בתחפושת, מושלם כמרענן קיצי על הצד המלא, וטעים מאוד

יין נועז, יוצא דופן בכל מאפיין, וגם עשוי לעילא. שניים מהזנים האדומים של ולפוליצ׳לה, קורבינה ורונדילה, הופכים כאן לרוזה ״ריזרבה״ שהוא בעצם יין אדום קל עם טעמים עמוקים וארוכים של פרי ואדמה.

הטריק כאן הוא עבודה ראשונית בטמפרטורות נמוכות שמשמרות מאפייני פרי, ואחרי השרייה, הפרדה מהקליפות ותסיסה על שמרים מתורבתים היין עובר לשני מסלולים. האחד בנירוסטה על השמרים העדינים בלבד כדי לבטא פן רענן והשני בחביות טונו גדולות על כלל השמרים כדי לבטא עומק ועוצמה. התוצאה היא ולפוליצ׳לה עם רעננות ופרי באקסטרים.

״אדום מושלם לקיץ״ הוא בעצם רוזה כאן. וכמה שהוא רענן, הוא יהפוך למתיישן נהדר בעוד 5 -10 שנים.

לפרטים ורכישה »
באניול ריזרבה רוזאטו Bagnol Riserva Rosato המחיר המקורי היה: ₪139.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪125.00.

ברברה ד׳אלבה רך ונגיש, מרענן במידה, שמציע אלגנטיות ופרי נעים. מומלץ לחובבי אדומים לא כבדים

באדומים רבי המוניטין (בצדק) של פיימונטה, ברברה ד׳אלבה משתרכים לא רחוק מאחורי יינות מבוססי נביולו ולפעמים מתחרים בהם. הברברה הזה מצטיין בנגישות ואיזון, עם פרי נעים ומזמין. היין בילה 4 חודשים בחביות סלבוניות גדולות לשם תסיסה שנייה והתיישנות קצרה. החומציות הגבוהה שהזן נודע בה מרוסנת כאן, ונשארת במקום בטוח מאחור, מספיק כדי לשמור על רעננות. וזה סוד קסמו של היין - אדום לא בדיוק קל, אבל גם לא כבד, שגם עם 14.5% אלכוהול לא מורגשים הוא נעים ומספק חוויית שתייה נעימה עם אופי.

לפרטים ורכישה »
קשינה אלברטה ברברה ד׳אלבה Cascina Alberta Barbera d’Alba המחיר המקורי היה: ₪89.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪85.00.
ריזלינג מובחר ששואב השראה ממקורות הזן גם באופי וגם באיכות, לבן איכותי ורב הבעה, מדויק ויוצא דופן, מומלץ לחובבי הזן הריזלינג המובחר הזה מצ׳ילה מהדהד את מקביליו בגרמניה, והאופי ה״ייקי״ של הצ'יליאנים רק מעצים את ההשוואה למקורות הזן המפורסמים באירופה. הפטרוליות כאן גרמנית למהדרין אבל האלגנטיות והסיומת היבשה והאינסופית מספרת סיפור של טרואר יוצא דופן ואקלים אחר, עם השפעות ים, במילים אחרות - צ׳יליאני. הטרואר המיוחד ניכר במאפייני היין, עם 4 ק״מ בלבד המפרידים בין הכרם והאוקיאנוס השקט, ומרבצי גרניט שנמצאים ברבדים העמוקים של הקרקע. תסיסה מפוצלת בחביות צרפתיות ישנות בנות 500 ליטר ומיכלי נירוסטה מספקים עומק, עידון והשפעת עץ מינימלית. העשייה המעולה של יקב אונדוראגה השאירה כאן הרבה דקויות שמספקות עונג, כאלה שמיטיבי לכת ביין יעריכו מאוד, כמו גם חובבי יינות ריזלינג מובילים מגרמניה ואלזס.
לפרטים ורכישה »
Undurraga T.H. Riesling San Antonio המחיר המקורי היה: ₪120.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪115.00.
סירה ישראלי מוביל שאיכותו קנתה לו מקום של כבוד, נגיש וטעים, עשוי היטב ומהדהד את מקורות הזן סירה רזרב מבית טוליפ שומר למעלה מעשור על מעמדו כאחד מטובי הסירה הזניים בישראל. הוא ניחן באופי שופע ונגיש אך לא כבד מדי שקורץ לחובבי האדומים המלאים, ומציע פרי מפתה שהפך לחותם הסגנוני שלו. היין יתגמל יותר לאחר אוורור הגון או יישון בן 2-3 שנים כשיגיע להגיע לשיאו. טוליפ סירה רזרב מתאים לשתייה לבדו בחורף אבל בעל פרי רענן נגיש מספיק לעונות מעבר ואפילו בקיץ כשהוא מצונן מעט. הרוך ומתחת המתיקות והחמיצות העדינות יתאימו לליווי מגוון בשרים מקרפצ׳ו ועד סטייק רך ומאכלי פטריות עמוקי טעם. צ׳ארמר מקומי להתגאות בו.
לפרטים ורכישה »
טוליפ סירה רזרב המחיר המקורי היה: ₪129.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪107.00.
בלנד אדום עשיר ומאידך לא מכביד, שיספק חובבי אדומים מלאים ומתכתב גם עם האקלים המקומי החם

ישראלים אדומים לרוב נוטים להיות מלאים בהתאם להרגלים ולטעם מקומי נפוץ, וחובבי יינות אלה יבואו על סיפוקם באספרו אדום, אבל יש בבלנד העשיר הזה גם משהו קצת אחר, מקומי, בדמות סירה שהוא זן שאוהב חום. היין התיישן בחביות למשך 12 חודשים. מרלו וקברנה פרנק נותנים את הטון והיין ירקרק ומתובל בהתאם, עתיר פרי ועדיין שומר על איזון, בסגנון מעט ישיר ולא מתחכם, לעיס ויחד עם זאת לא מכביד, עם פרי שופע שנשאר בחיך לאורך זמן.

לפרטים ורכישה »
טוליפ אספרו אדום המחיר המקורי היה: ₪95.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪85.00.

סוביניון בלאן בגרסה עילית מצ׳ילה, איכותי, חד וחי, ישיר וייחודי, מומלץ לחובבי לבנים ובמיוחד לחובבי הזן

יפה לראות את ההתפתחות של יינות יקב אונדוראגה על ציר הזמן, את השיפור המתמיד בליטוש וגיבוש האופי המיוחד שלהם. זה כולל את הסוביניון בלאן המעולה הזה מסדרת  T.H. עם קסם שמהמם את החושים. נדמה שהעשבוניות וירקרקות שבו יגרמו גם למתים להתעורר ולחייך. זהו יין מרשים אבל לא מתחנף שמתאים לצרכני יין לבן מתקדמים; בואו נאמר שהוא לא שגרתי לחיך המקומי הממוצע. הריכוז ועומק הטעם מרשימים עם הרבה לימון ותפוח ירוק חמצמץ, שממשיכים עד הסיומת הארוכה שלו. הבציר המוקדם מורגש ברעננות המיוחדת שכוללת ניחוחות וטעמים חבויים, כמו גם מינרליות עדינה, ופקק ההברגה על הבקבוק ידאג לשמר אותם ביין לשנים הקרובות. סוביניון בלאן מובחר וייחודי שמומלץ במיוחד לחובבי הזן.
לפרטים ורכישה »
Undurraga T.H. Suvignon Blanc Leyda המחיר המקורי היה: ₪120.00.המחיר הנוכחי הוא: ₪115.00.
SHARE​

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים נוספים שאולי יעניינו אותך

קא׳ דל באיו לאנגה נביולו - בלוג הפיינשמקר

Ca’ del Baio Langhe Nebbiolo

יקב: Ca’ del Baio – פיימונטה, איטליה בתמצית: נביולו צעיר, רענן ונמרץ, מבושם, תמצית נביולו פיימונטזי באריזה ומחיר נגישים הרכב זני: נביולו מכרמים שניטעו בשנים

כבר רשומים? התחברו

רישום משתמש חדש

שלום לך :-) רק רצינו לוודא...

…שהגיל שלך הוא 18 ומעלה.

דילוג לתוכן