- יקב: Georges Dubœuf (בוז׳ולה, בורגון, צרפת)
- בתמצית: קרו בוז׳ולה נהדר, מורכב, אלגנטי מעט, צנוע בדרכו. מומלץ לחובבי הסגנון
- הרכב זני: 100% גאמאי
- אלכוהול: 13%
- מחיר מומלץ: 70₪
- יבואן: שקד
- חשוב לדעת: לאוורר שעה לפחות. לשתות עד 8 שנים משנת הבציר
- ללגום ליד… גבינות ארומטיות, מאכלי פטריות, בשרים מעושנים
צרפתי אדום קל ואלגנטי עם הרבה רעננות ומעט מורכבות ואפלוליות טובות
יינות קרו בוז׳ולה מציעים לרוב שתיה טובה במחיר נוח יחסית, עם איכות צרפתית טובה וניואנסים של עולם ישן. אלה יינות אדומים קלים ואלגנטיים במידה עם הרבה רעננות ומעט מורכבות ואפלוליות טובות, שסובלים מתדמית בעייתית של הבוז׳ולה נובו הצעיר והגימיקי. קרו בוז׳ולה היא דרגת האיכות העליונה מתוך שלוש באוזר, וכוללת עשרה אזורי יין הממוקמים סביב כפרים. הכפר ז׳וליינס (Juliénas) נקרא על שם יוליוס קיסר ונחשב לאחד הראשונים שבהם נטעו הרומאים ענבי יין. יינות ז׳וליינס לרוב דומיננטיים מעט יותר מאלה של שאר הקרו והנציג הזה מבית הנגוסיאן הגדול והותיק ז'ורז׳ דובף מורכב וגם צנוע. היין בטעימה כבר בן 5 ופיתח גוונים חומים עזים, אבל המורכבות הרבה שהוא מציע לצד החמיצות והמאפיינים הירקרקים הם בשיאם. היין נפתח בהדרגה והחמיצות והטאנים מאפשרים לו להבשיל עוד מספר שנים. מאכלים מעושנים וארומטיים כמו גבינות, בשרים ותבשילי ירקות ירוויחו לצידו. צבעו חום ארגמני. האף רענן ומורכב עם רבדים של אקליפטוס, פטל שחור בשל, חלביות, פלפל שחור, פרחוניות עדינה, דבלים, קינמון ונימים חייתיים של דם. החיך חומצי וטאני עם גוף בינוני ונמרץ מעט, אבל היין שומר על אלגנטיות קטנה ורוך; הסיומת הארוכה ממשיכה את כל הרבדים בעידון. צרפתי אדום קל נהדר במחיר נוח מאוד שמומלץ לחובבי הסגנון ועולם ישן.
מאחורי היין: ג׳ורג׳ דובף (Georges Dubœuf) הוא אחד ממותגי היין הידועים בעולם, ואדם בעל חזון מרשים של מצוינות בייננות צרפתית אבל לא בהכרח של יוקרה, ואולי אפילו להיפך. בעזרת תעשיית היין המרשימה שהקים בשנת 1964 הוא יצר מודל מודרני של פעילות ׳נגוסיאן׳, או סוחר יין, המשלבת מיקור חוץ של פרי ותהליך הפקת היין בקנה מידה רחב באזור בוז׳ולה בבורגון ומקונז בדרום עמק הרון. בעזרת חושיו הטובים בעולמות היין והעסקים הוא זיהה טרוארים איכותיים, איגד 400 מגדלים (כורמים) ו-300 ייננים ובנה אימפריה קטנה של יינות איכות בדרגת אמצע. הוא אחד האחראים להפיכת בוז׳ולה ללהיט בינלאומי בשנות השמונים ולהחזרת המיקוד באיכות עם נפילת המותג השיווקי ׳בוז׳ולה נובו׳ עשור לאחר מכן.